vrijdag 31 december 2010

Bespaartip 2

Ik ben een echte verzamelaar van allerlei spullen waarvan ik denk dat ik ze later nog wel eens zou kunnen gebruiken. Nadeel daarvan is dat ik altijd een tekort aan bergruimte heb of dat ik dingen niet meer terug kan vinden. In het nieuwe jaar zal ik hieraan wat aandacht besteden bij de bespaartips, want ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Voor nu een bespaartip die ik mocht gebruiken van natuurkieker. Ze is een verdienstelijk amateurfotograaf en toevallig ook nog mijn tweelingzus. Haar tip gaat over het gebruik van noppenfolie bij het fotograferen. De tips staan vermeld op de blog van Natuurkieker in het bericht van 18 december 2010. De site is meer dan het bekijken waard. Er staan prachtige foto's op van vogels, maar ook interessante informatie over de getoonde vogels en andere dieren en tips voor (natuur)fotografen. Van harte aanbevolen dus!

Noppenfolie is echt multifunctioneel. Ik bewaar alle folie die ik tegen kom (ook de kleine stukjes) en gebruik het om kwetsbare spullen te verpakken en te versturen, maar bovenal voor het wolvilten. De meest gebruikelijke manier is om het vilt in het noppenfolie te rollen en dan te vilten. Het kan echter ook gebruikt worden als mal bij ruimtelijk vilten, bv. sloffen of een tas. Het mooie is dat je het steeds weer kunt gebruiken: gewoon afspoelen en laten drogen en het is weer klaar voor het volgende gebruik.
Bij electronicawinkels kun je meestal wel folie scoren als je er om vraagt. Ik krijg via mijn werk de gebruikte enveloppen met een noppenfoliebekleding. Hergebruik van enveloppen is sowieso al iets wat ik al heel lang doe. Zonde om dat dikke materiaal zo maar weg te gooien na eenmalig gebruik!
Pin It!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...