maandag 13 december 2010

Sokken

Wat is het toch een heerlijk werkje om te doen: sokken breien! Lekker klein en voordat je er zat van bent, is er al weer een sok af :).
Momenteel zijn er ook wel heel mooie wolletjes te koop. Zeer verleidelijk en ik moet zeggen dat ik ook al mooi voorraadje sokkenwol klaar heb liggen:


Ja, klopt: blauw is mijn lievelingskleur (voor wat betreft mijn kleding). Soms komt er een ander kleurtje tussendoor, maar ik val steeds weer terug op blauw.
Liggen die bollen daar alleen maar te liggen? Welnee, er wordt ook nog ijverig gebreid.
Dit paar heb ik pas afgebreid:



Met deze twee sokken ben ik nu bezig, één voor mijn man en één voor mezelf:


Ik vond de zwarte sok zo saai om te breien (qua kleur) dat ik voor de afwisseling ook steeds even aan mijn eigen sok brei. Op de foto is het niet zo goed te zien, maar de gekleurde sok brei ik met een kabelmotiefje dat hoort bij een sok uit de Sokkenspecial van Verena. De zwarte sok brei ik vanaf het boordje van 2 recht/2 averecht verder in een ander boordpatroon, namelijk 3 recht/1 averecht. Zo krijg je een mooi aansluitende sok. Voor mezelf brei ik dat ook vaak. Verder komt er een versterkte hiel in de sok. Staat mooi en is ook nog eens extra sterk!
Dit is het sokje uit de Verena Special:


Er staan zoveel mooie voorbeelden in, dat het moeilijk kiezen is.........
Pin It!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...