zondag 17 april 2011

Meebreideken update en een bijzondere vondst in de tuin

De afgelopen dagen heb ik veel gebreid aan de meebreideken. Leuk om te doen, al die kleine lapjes! Door de verschillende patroontjes is het ook nog heel afwisselend. Ik heb eens even uitgerekend hoeveel lapjes ik nog kan maken van de wol die ik in voorraad heb en ik denk dat ik nog tussen de 22 en 24 kan maken, uitgaande van (bijna) 2 lapjes per bolletje. Ik heb er nu 8, dus ik kom straks op zo'n 30 lapjes uit. Een beetje weinig voor een echt grote plaid, maar we zullen zien.
Dit heb ik tot nu toe:


Sorry voor de overbelichte foto. 's Avonds lukt het niet een goede foto te maken vanwege de schittering, maar bij zonlicht is het ook al lastig blijkt nu. Ik zal de lapjes binnenkort ook eens opspannen en aan elkaar naaien. Dan lijkt het vast ook al heel anders ;)

Vrijdag was ik even in de tuin aan het werk. Vooral nog veel blad en dood spul weghalen en plotseling ontdekte ik dit:


Een zoekplaatje: als je goed kijkt, kun je zien wat op de volgende foto heel duidelijk zichtbaar is:


Een lichtblauw ei, iets kleiner dan een kippenei. Volgens mij is het van een eend, maar ik weet het niet zeker. Zijn er nog kenners onder de lezers?
Ik hoop maar dat ik moeder Eend niet teveel verstoord heb, want het lijkt me wel heel leuk om eendenkuikentjes in de tuin te hebben!
Verder zit mevrouw Merel ook al weer op het nest en liet zich door mijn druk geploeter in de tuin gelukkig niet wegjagen.
Het is hier nu een getsjilp en gefluit van de vogels de hele dag. Echt voorjaar. Ik vind het heerlijk en geniet er met volle teugen van. Heerlijk om nu in de tuin bezig te zijn. Daar komt een mens weer een beetje van bij.
Het zaaien van de groenten laat ik nog maar even zitten, want het is veel te droog hier op onze zandgrond. Daar komt dan niets van terecht en ik wil alleen in het uiterste geval de tuin sproeien (eigenlijk nooit dus....)
Toch vind ik het steeds weer een groot wonder hoe alles weer gaat uitbotten en bloeien.
Momenteel is het genieten van de narcissen en de krentenstruiken. Ook de blauwe druifjes en de tulpen doen het goed. Kortom: genoeg om van te genieten.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

3 opmerkingen:

  1. Je bent lekker gevarieerd bezig, breien, tuinieren...
    En dan zo'n leuke vondst, ik weet ook niet waar het een ei van is maar wie weet komt de vogel het zelf nog wel vertellen. En wat leuk dat de Merel weer op een nestje zit, dat geeft het echte lentegevoel!
    groetjes Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blokken zien er leuk uit! Ja, 30 is wel weinig voor een deken.., maar kun je geen wol bij kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dezelfde wol bij kopen lukt niet, omdat het een oude partij is van de Hema en die verkoopt helaas geen breiwol meer. Ik zal dus een andere kleur bij moeten kopen....

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...