zaterdag 3 september 2011

Bespaartip 8 - Bijzonder gebruik van klittenband

In een vorige blog heb ik het gehad over kijken wat je in je kast hebt en van daaruit dingen maken. Eigenlijk is deze tip er een vervolg op.

Al maanden ergerde ik me er aan dat de deuren van mijn kledingkast niet goed sloten. Veel kasten hebben zo'n handig magneetje dat de deur gesloten houdt als hij eenmaal dicht zit. Helaas zit er niet zo'n ding op mijn kast en bovendien zag ik op tegen het geschroef en gehamer. Dus bleven de kastdeuren kieren. Tot vorige week: ik bedacht me dat ik pas geleden van die handige zelfklevende klittenbandreepjes en -rondjes had gekocht. Die dingen hebben een prima kleefkracht, dus waarom niet geprobeerd om ze aan de kast te plakken?
En, het werkt!! Het zit mooi strak, niemand ziet het en de deur zit voor het eerst goed dicht! En ik heb er dus niet voor hoeven te timmeren of gaten boren....
Kosten: nog geen € 0,10 cent. Ik kocht het klittenband (het is in wit en zwart te koop) bij Action en er zit nog heel wat in het zakje!



Zo ziet het er uit op de kast:



Aan elke deur een plakker en twee op de binnenkant van de kast: simpeler kan het toch niet?! Ze zitten er inmiddels een aantal weken op en blijven keurig zitten.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden te bedenken voor het gebruik van dit klittenband, bv. plastic zichtmappen, tasjes, doosjes enz.

Toen ik de kast klaar had, liet mijn man zien dat de drukknoop van zijn portemonnee uit het leer gescheurd was. Tweesecondenlijm doet wonderen, maar een beetje extra zekerheid is nooit verkeerd, dus hier is ook een stukje klittenband gebruikt. Het werkt volgens mijn man naar tevredenheid!



Hebben jullie nog meer ideeën voor het gebruik van dit zelfklevende klittenband? Laat vooral een reactie achter bij dit bericht. Ik waardeer dat enorm en anderen kunnen er ook hun voordeel mee doen!

lieve groet,
Betsy
Pin It!

4 opmerkingen:

  1. Handig dat klittenband dat moet ik onthouden. Het zijn vaak kleine dingen met goeie resultaten.Ik zie bespaar tip 8 dus er zijn meer en dat ga ik zo even bekijken.
    Je brei rol ziet er ook prachtig uit, mooie patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dat zijn nu handige tips...
    Eenvoudig toe te passen kost bijna niets en en ziet er ook nog prima uit.
    Ik heb nog een vilten beschermhoesje voor mijn Ipod in de bestelling, ik zou het wel zien zitten als die sluit met zo'n handig rondje ;-)
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, eens in de zoveel tijd kom ik bij de action.. dus hoop er aan te denken alls ik er weer ben. ik heb inderdaad keukenkastjes die niet goed sluiten. maar ook de linnenkast.

    goeie tip Dian.
    Dank je wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is nu eens een super idee die ik zeker ga gebruiken! Dank je wel voor de tip. Groejtes van Suzan.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...