vrijdag 16 september 2011

In de Eregalerij: babyjurkje en doopjasje

Via dochter Anne kreeg ik deze prachtige werkstukjes te zien:


Dit jurkje is door de zuster van Tina gemaakt in 1966. De dochter van Tina heeft het gedragen.

Verder heb ik hier nog een doopjasje van de dochter van Tina, dat in 1969 is gemaakt door een nichtje van Tina. Ze kreeg het toegestuurd in Zwitserland, waar ze destijds woonde.


Ik vind het echt geweldig dat deze kleertjes al zoveel jaar bewaard zijn gebleven. Bovendien zijn ze prachtig gemaakt. Door op de foto te klikken kun je ze uitvergroot zien. Voor mij verdienen ze een plaats in de EREGALERIJ!
Tina, hartelijk bedankt dat ik deze mooi werkstukjes mocht bekijken en hier nu mag laten zien op mijn blog!

In een volgende blog laat ik nog meer mooie werkstukken zien die Tina heeft bewaard.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

6 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig en ik moet zeggen dat ik steeds meer belangstelling krijg voor zulke dingen.
    Het zal de leeftijd (!) wel wezen, want 5 jaar geleden gaf ik er niets om. We hadden thuis ook nog het nodige liggen en ik zei tegen m'n zus: asjeblieft, neem jij dit maar mee...

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat van die leeftijd zou wel eens kunnen kloppen:)
    Het is trouwens wel zo dat hoe meer je je erin gaat verdiepen hoe meer prachtige oude werkstukken je tegen komt. Als mensen om je heen weten dat je je daarin interesseert dan krijg je ook reacties en vooral leuke contacten!
    Ik wil ook veel van die oude dingen in ere herstellen, maar dan wel iets gemoderniseerd...

    lieve groet
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die oude werkstukken ook zo leuk, Het is een stukje nostalgie. gebreide jurkjes en broekjes. Ja de leeftijd zal zeker meespelen.
    Die hang naar vroeger heb ik de laatste jaren ook steeds meer.
    Misschien komt het omdat de kinderen een bepaalde leeftijd hebben en hun eigen weg gaan,elk met hun eigen ideeen, en hun wereld ook minder begrijpt en andersom is dat natuurlijk ook zo.
    Terwijl ik toch best wel een moderne moeder ben ;-)
    gaat het me soms wel een beetje te snel allemaal.
    Dan verlang je wel weer terug naar vroegahhhh!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dat is dan dus het oja-gevoel.Dit is zo mooi.
    Denk eigenlijk dat dit niet met de leeftijd van de kinderen te maken heeft. Oudste dochter is 24 en de jongste 5 jaar. Maar altijd heb ik die belangstelling voor dat oude gehad. Hoe men de kleding met de hand helemaal maakte (Frysk kostuum), de keuze van stoffen. De welke soort wanneer en waarom. enz. Het jurkje is tunisch gehaakt? Met een zilveren randje?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuke blog, Betsy! Je staat meteen onder mn favorieten :-)
    Ik kwam hier doordat ik googelde op seizoenspopjes, in verband met mijn vandaag aangeschafte seizoenstafel. Helaas wel net te laat voor je jubileumtraktatie, maar alleen al de foto's van die bloemen popjes zijn een inspiratie. Mag ik vragen waar je de patronen vandaan hebt? Vast bedankt!
    Ik ga je blog zeker in de gaten houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hier ook nog een mooi werkstukje. Het is een mini borstrok/hemdje dat door een schoolmeisje is gebreid als oefening om te leren breien. Dat meisje was mijn beppe (Fries voor oma) Ben er erg blij mee, het ligt hier mooi te wezen achter glas in onze kast. Als je het leuk vindt, wil ik je wel een keer een foto mailen.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...