dinsdag 1 november 2011

Er is er één jarig......en een reis naar Vietnam

Vandaag is het feest: onze dochterAnne is 22 jaar geworden! Waar blijft de tijd? Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik aan het borduren was met een geboortelap voor haar, met een beertje en een mooi blauw randje om de naam, met een heel klein randje roze. De rest is blauw, omdat ik roze zo zoet vond :)
De lap is mooi ingelijst en heeft jaren op haar kamertje gehangen:



Natuurlijk blijft het schilderijtje wel goed bewaard.

Dat kleine babytje is nu dus een jonge vrouw:



(met prachtig rood haar (puur natuur!) en een stukl groter dan haar moeder...)

Op 13 oktober was het ook al feest, want toen is Anne afgestudeerd als onderwijskundige. We zijn er best trots op dat ze op haar (toen nog) 21e zowel haar bachelor als haar master binnen had. Vroeger zou ze zich dan doctorandus mogen noemen. Tegenwoordig heet dat master of science (meester in de wetenschap).

Nu is het tijd voor haar om even op adem te komen en vakantie te houden, omdat dat er de afgelopen jaren regelmatig bij ingeschoten is. Anne gaat samen met haar vriend twee maanden rondreizen in Vietnam. Hun reis en de voorbereidingen daarvan zijn via een weblog te volgen, te weten Nhan en Anne in Vietnam. Natuurlijk vinden ze het leuk als ze ook wat reacties krijgen. Ze hebben van mij het verzoek gekregen om vooral uit te kijken naar Vietnamees handwerk. Ik ben heel benieuwd wat ze allemaal tegen gaan komen wat dat betreft. Ik heb inmiddels al heel wat foto's gezien op internet en ik vind het een prachtig, kleurrijk land. Wat me vooral opvalt is de grote hoeveelheid fruit en groente op de markten. Prachtig!
Ik zal jullie hier op mijn blog ook op de hoogte houden van de reis van Anne en Nhan.

Toevallig staat er in het laatste deel van de Verena sokkenspecial (deel 3) ook een item over Vietnam:



Leuk om daar ook nog wat over te lezen. Het is trouwens weer een geweldig blad met heel mooie sokkenpatronen. Daar ga ik vast nog wel weer iets uit maken!

lieve groet,
Betsy
Pin It!

10 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je dochter! Ze lijkt enorm veel op jou, alleen een andere haarkleur.
    Spannend die reis! Wens haar maar veel plezier namens mij. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! Gefeliciteerd met je mooie dochter! Zo'n super-reis heeft ze idd wel verdiend na al dat studeren! Wens ze maar een goede tijd samen van mij. En jij succes met het zolang-zonder-je-dochter-moeten :)
    Groetjes,
    Tante Trijns

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je dochter.
    Spannend hoor zo'n reis.
    Ben benieuwd wat ze voor je meebrengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi mam,

    leuk, dit blogje! Ik kan me dat schilderijtje ook nog wel herinneren, heeft echt lang op m'n kamer gehangen!

    Liefs,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je dochter en wens haar een fantastische reis toe en als souvenirtje voor jou mooi handwerk!!!
    Groetjes,
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een bijzondere dag vandaag met de verjaardag van Anne, gefeliciteerd!
    En bijzonder dat ze zo'n lange reis naar Vietnam gaan maken, gezien haar gastblogjes hier op jouw weblog, denk ik dat het zeer de moeite waard zal zijn om ze te volgen.
    Voor jou gaan ze op zoek naar Vietnamese handwerken, ik zal ze vragen of ze voor mij wat aandacht willen besteden aan de Vietnamese natuur.
    Het schilderijtje is natuurlijk ook erg leuk om op haar verjaardag te laten zien, goed bewaren!
    O, ja en het is vandaag nog meer een bijzondere dag, niet alleen Anne is jarig, maar ook Natuurkieker viert een feestje, want die bestaat precies 1 jaar en viert dat met een speciaal jubileumblogje... :-)
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee geeliciteerd en wat een mooie knappe ondernemende dochter heb je. Rood haar vind ik prachtig, En dan Helemaal naar vietnam. Daar zal ze wel opvallen denk. en inderdaad een heel Mooi land met veel kleuren inderdaad. Ik zal haar blog wel gaan volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anne, fan herte lokwinske!

    Betsy natuurlijk ook van harte met de verjaardag van je dochter. Geniet nu nog maar even van haar.
    Als ze straks met haar vriend naar Vietnam gaat dan zal het wel stil worden.

    groet,
    Wiepkje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je knappe dochter! Dat is idd heel jong om af te studeren op je 21e..
    Wat mooi die reis naar Vietnam, maar voor jou is het weer een stukje loslaten...
    Ik ga zeker kijken op haar blog, leuk om mee te genieten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je dochter!

    Ze is net een tikje (anderhalve maand) ouder dan ik... maar afgestudeerd ben ik nog lang niet. Dat gaat nog wel een jaartje duren.

    Wat cool een reis naar Vietnam. Hoe stereotyp, maar het eerste waar ik aan denk zijn: Loempia's!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...