vrijdag 17 februari 2012

Opgepimpt vest met geborduurde knopen - Bespaartip 11

Laatst zag ik in een winkel een heerlijk warm vest dat helemaal naar mijn zin was, behalve de sluiting: dat was door middel van een strikband en daar hou ik eerlijk gezegd niet van:

Het vest voor .....

Het vest valt altijd open en ik vind dat maar niks...
Maar ik wilde het vest toch hebben en bedacht dat ik dan zelf wel een andere sluiting zou kunnen maken.
Zo gezegd zo gedaan. Ik heb een paar drukknopen gekocht en een zakje overtrekknopen en ben aan het knutselen gegaan.

In het boek van Eline Pellinkhof, Eline's huis, had ik een mooi rozenborduurpatroontje gezien en dat vond ik heel mooi passen bij het ecrukleurige vest. Uit mijn voorraadkast (ja, ja, ik werk vanaf januari ook voornamelijk uit mijn eigen kast!) heb ik een lapje borduurlinnen gehaald en wat mooie kleurtjes borduurzijde en toen kon ik aan de slag.

Het borduren was zo gepiept en ook het maken van de knoopjes (wat ik nog nooit gedaan had) verliep zonder veel moeite. Het vest sluit nu met drukknopen omdat er geen knoopsgaten in het vest zaten. De 5 geborduurde knoopjes zijn er voor de sier op gezet.

Zo ziet het vest er nu uit (klik op de foto voor een vergroting):

..... en na de oppimpbeurt!

Het vest lijkt op de foto grijs, maar het is in werkelijkheid een mooie, warme ecrukleur (gemêleerd).

Nog een knoopje in close-up (klik op de foto voor een vergroting:



Nu is het vest helemaal zo als ik het graag wilde: het valt niet steeds open en het ziet er ook nog super romantisch uit met de roosjes :) en er zit ook nog een heerlijke grote capuchon op: een heerlijk vest voor thuis op de bank dus...

Er zijn natuurlijk nog meer manieren om een vest een beetje op te pimpen als het saai is of als je er op uitgekeken bent.. Afdanken of weggeven kan altijd nog!

Ideetjes:
- zoek in je knopendoos naar felgekleurde of mooi gevormde knopen en naai die op je vest;
- met een mooi borduursel kun je de zak versieren;
- naai gekleurd lint in banen om de onderkant van de mouwen;
- maak kwastjes en zet die op het vest
- enz.
Laat je fantasie maar de vrije loop.

lieve groet,
Betsy
Pin It!

7 opmerkingen:

  1. Dat is MOOI.., wat een geweldig goed idee. En zo leuk en lief met die geborduurde knoopjes!
    Je vest is zo wel heel persoonlijk geworden...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een mooi vest geworden zo.

    groeten Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk dat is echte creativiteit, TOP!
    En het vest is zo echt veel leuker geworden.
    Slim om te werken met knoopjes voor de sier en
    drukknopen voor het sluitwerk.
    En compliment voor de mooie foto's bij dit blog.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die knopen! Ik heb ook nog linnen liggen en een paar knopen is nog te overzien qua werk. Goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze zijn zo mooi geworden! Het past ook precies bij het vest:)

    Groetjes,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat schattig, die knoopjes! Veel plezier met je vest!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke verandering door die mooie knoopjes.
    Fijne avond, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...