woensdag 15 augustus 2012

Zomer = Strand en Schelpen

Eindelijk is het echt zomerweer geworden. Voor mij is de zomer onlosmakelijk verbonden met strand en schelpen.

Als we op vakantie zijn, neem ik ook altijd wat schelpen en stenen mee van het strand. Ik ben niet iemand die uren aan het strand ligt te bakken, maar loop altijd lekker langs het strand schelpen te zoeken. Dat is pas echt genieten!

Natuurlijk kun je al die schelpen in een grote doos of pot bewaren, maar je kunt er ook iets leuks mee doen.

Vandaag wil ik twee blogs in het zonnetje zetten waar mooie creaties met schelpen op staan.

Allereerst de meiden van Knutsel-meiden. Zij hebben een prachtige ketting gemaakt van schelpen en kralen:



Je vindt de beschrijving hier.
Ze hebben trouwens nog meer leuks op hun blog staan dat een kijkje meer dan waard is!

Het andere blog is een oude bekende, die hier vaker voorbij komt, namelijk Atelier Tintangel:

Vorig jaar had Hannie, net als deze zomer overigens, een aantal mooie zomerknutsels op haar blog staan en een van die knutsels was het maken van zeedieren van strandvondsten:

Zeedieren 6w

Dit zeemonster is gemaakt van strandvondsten: drijfhout en schelpen.
Hoe je zo'n beest (of een andere creatie) maakt, kun je hier lezen.

Deze vind ik ook erg mooi, een windgong van schelpen::

Schelpenwindgong 2 weblog

De beschrijving van de windgong vind je hier.

De laatste knutsel past precies bij het weer van deze week:

Zon en zee buiten

Heel eenvoudig, maar met een groots effect, kijk maar eens naar deze foto:

Zon en zee bij nacht

Geweldige lampjes voor een warme zomeravond..........!
Je vindt de werkbeschrijving hier

Ik ben heel benieuwd of jullie nog andere dingen maken van/met schelpen. Ik hou me aanbevolen voor foto's of werkbeschrijvingen of links!

Heel veel knutselplezier!
Wie nog meer wil knutselen, kan meer zomerknutsels vinden op de blog van Atelier Tintangel.

lieve groet,
Betsy


Pin It!

10 opmerkingen:

  1. Leuke ideeën voor schelpen! Laat ik er nu nog een heleboel hebben liggen. Vroeger maakte ik er een schaal mee op voor de buitentafel..
    De windgong vind ik het leukst!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke ideeën, ik verzamel ze ook altijd.
    (er liggen nog steeds vlielandse vondsten te wachten op inspiratie..)
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier liggen ook nog een heel aantal mooie schelpen. Ik heb er tot nu toe niets mee gedaan... daar kan nu wel eens verandering in komen. Leuke ideeën... Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat leuk die windlichten. Ook de windgong is heel leuk, ik heb nog schelpen liggen en kan ze daar goed voor gebruiken.
    Wat een leuke blog van Tintangel trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke ideeën, vooral die windgong. Alsof je een emmer leeggooit.Ik ben ook gek op schelpen, neem er ook altijd wat mee. Windlichtjes staan ook altijd gezellig.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb hier ook nog twee dozen vol liggen, had me juist afgevraagd wat er mee te doen. Die windgong vind ik wel helemaal geweldig... Gauw nog eens kijken of ik daar genoeg schelpen voor heb...

    Ik heb ook wel eens met van die 'scheermessen' (of hoe die schelpen ook mogen heten, langwerpige gevallen) een waxinelichtjeshouder/klein glaasje beplakt. Touwtje eromheen en klaar is kees ;)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke zomerblog is dit!
    Mooi en inspirerend al die knutsels met de schelpen.
    Het zijn van die mooie vakantiesouvenirs en leuk als
    je daar dan van die mooie creaties van kunt maken.
    Deze blog nodigt echt uit om zelf fijn aan de slag
    te gaan...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Betsy,
    Dank je wel! leuk dat je even extra aandacht vestigd op de zomerknutsels op mijn blog. A.s. dinsdag de voorlopig laatste zomerknutsel van deze zomer en ook die is met schelpen en heeft een echt zee-sfeertje. Geniet van de zomer, heerlijk is het nu he?
    Groetjes,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha.. wat leuk, dat je de blog van de meiden in het zonnetje hebt gezet!! Ze vonden het reuze leuk!
    groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zeg, al die schelpenknutsels :)
    Ik heb nog schelpen liggen uit Vietnam, zo'n windgong lijkt me wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...